Dues coses que feim al revés


Summerhill. Fillets votant.

– Permetem als alumnes competir amb els companys (notes, examens, lloances públiques….) i no fomentam que despleguin la seva individualitat. Hauria de ser al revés: Permeter-lis ser fidels a la seva identitat  i exigir-lis respectar els companys. ( Idea extreta de Summerhill)

– Estimulam els adolescents i frenam  els fillets. Hauria de ser al revés. Estimular els fillets i frenar els  adolescents. (Carles Capdevila). Exemples de frenar els fillets:

  • Educació infantil. No ensenyar-lis idiomes, no posar-los davant un ordinador, creure que no poden llegir fins els 5 anys, que  només poden aprendre a comptar fins a 5, ensenyar-lis dins-fòra, alt-baix, els colors, les lletres…. creure que només….
  • No deixar-los tocar eines, aprendre oficis.
  • No fer-los fer el llit, ni participar en les feines de casa. No enviar-los a comprar el pa.
  • No estimular la seva curiositat, no acollir les seves preguntes.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: